WAAR WE VOOR STAAN
Wij zijn ervan overtuigd dat een tevreden en gezonde medewerker flexibeler is, meer betrokken is, minder ziek is en als hij ziek is, is hij dat minder lang en dat hij een stapje harder loopt. Met andere woorden, hij rendeert veel meer voor het bedrijf. Vanuit deze overtuiging werken wij in al onze diensten.
RDTA is goed in het spiegelen van gedrag. We laten zien wat werkt en wat minder goed werkt. Dat laten we zien op onze eigenzinnige wijze waarbij we mensen op hele laagdrempelige wijze laten voelen en ervaren wat voor effect bepaald gedrag heeft. Om te zorgen dat het gedrag niet wegebt als wij weg zijn uit de organisatie nemen we een aantal stappen. Zo laten we geleidelijk ‘los’ en dragen we over aan de interne trainer. Die kan het proces overnemen. Ook nemen we een aantal stappen om tijdens het traject de onderwerpen te ankeren aan de dagelijkse praktijk. Door te werken met de 3 C’s maken we de interventie duurzaam.
Visie en Missie
Voor RDTA staat het leveren van kwaliteit voorop waarbij wij onszelf positioneren als jouw Partner in Business. Dat gaat zo ver dat wij onszelf als verlengstuk van jouw organisatie opstellen als externe coach, trainer of psycholoog. Door openheid en transparantie en een heldere communicatie komen wij tot de ontwikkeling van jouw Human Capital en daarmee de ontwikkeling van jouw organisatie.
Circulair
Onze diensten zijn circulair. Wij zoeken aansluiting met de individuele problematiek van een organisatie en wij maken weer verbinding terug naar de organisatie. Dat is een duurzaam proces. Zie het als het lijmen van twee materialen; dat moet je met zorg doen en goed vasthouden en dan met beleid loslaten. Zo ook bij onze dienstverlening. De verbindingen moeten sterk zijn waar we aansluiten anders is het niet blijvend.
Als het proces circulair is, bloedt een interventie niet dood nadat de externe dienstverlener uit beeld is verdwenen.
Co-creatie
Dat werkt alleen met co-creatie. Dat betekent dat we het samen doen; samen ontdekken we het pad dat voor de organisatie werkt. Er wordt veel tijd geïnvesteerd in het helder krijgen van de praktijk waar onze relatie tegenaan loopt. Nauwe samenwerking met onze relatie is hiertoe essentieel en samen creëren wij het meest optimale resultaat. Hierdoor kunnen wij concreet een planning neerleggen die moet leiden tot het resultaat welke wij vooraf hebben afgesproken. Maar co-creatie houdt ook in dat tijdens een interventie voortdurend overleg blijft plaatsvinden zodat de weg naar het resultaat toe ook aangepast kan worden als de situatie hierom vraagt. Door openheid en transparantie en een heldere communicatie komen wij samen tot de ontwikkeling van jouw Human Capital en daarmee de ontwikkeling van jouw organisatie.
Concreet
De einddoelstelling wordt helder geformuleerd en indien mogelijk staan we er ook voor open om deze meetbaar te maken. Dan is het resultaat concreet meetbaar. In veel gevallen is dat mogelijk! Concreet houdt ook in: toepasbaar en praktijkgericht. Soms ontkom je niet aan theorieën en wetenschap maar het moet concreet vertaald worden naar de praktijk van onze relatie. Concreet maken doen we op alle niveaus in het traject; in het voortraject waarin we gestructureerde en concrete offertes maken waarin de verwachtingen helder zijn. Ook tijdens het proces benoemen, confronteren en spiegelen wij op een heldere wijze. Evenals in het na-traject waarin je van ons duidelijke evaluaties mag verwachten met concrete adviezen.